BASIN
ŞU AKIP GİDEN KUM SELİNE BAK
Ağustos 2014
<p>Açıkhavada sektör kendisini daha bilimsel bir zemine taşıyor. Artık verilerle çalışacağız, saha araştırmalarıyla politikalarımızı çizebileceğiz. Nerede olduğumuzu istatistik ve matematiğin aynasından görebileceğiz. Bilimsel bir açıkhavamız olacak. Ölçülebilir, izlenebilir, değerlendirilebilir hale geleceğiz. Bu değişim sektörde şeffaflaşmanın da dinamiği olacak. Yönetebilirliğimiz gibi, hesap verebilirliğimiz de artacak. Nereden bakarsak bakalım, bu doğru bir iş. Açıkhava sektörü nihayet derinlik ve kalite kazanacak.</p>
<p><br />Sektörde anlayış ve bakış açıları değişiyor. Bu, gelişmenin ve ilerlemenin doğal sonucu. Dünya trendleri Türkiye’de başlangıç ve yerleşiklik kazanıyor. Pazar ve sektör derinliği arttıkça çağdaş kavram ve bakış açıları yerleşmeye başlıyor. Reklam, reklam mecrası söylemi eskide kaldı. Açıkhavacılar, sadece mecra peşinde koşanlar değil. Yenilikçi, rekabetçi, estetikçi, kent politika yapıcısı yeni piyasa aktörlerinden biri. İnsanların yaşamına dokunan, sokak, mahalle ve kent üzerinde iz bırakan bir oyuncu.</p>
<p><br />Tasarım, bizim işimizin temeli ve vazgeçilmezidir. “Şehirleri yeni baştan tasarlayan, kentin estetiğin üretilmesinin en önemli aktörleriyiz.” Kentsel tasarım bizim için “yaşamsal” bir konudur. Kentin algısının ve yüzünün yaratılmasında yerel yönetimlerin uygulama araçları olarak çalışırız. Küresel bir dünyada önemli kentlerde yerleşik olmak nedeniyle kentlerimizi dünyanın seslerine ve renklerine açarız. Bunlar bizim hizmet üretme süreçlerimizin yapı taşlarıdır.</p>
<p><br />Teknolojik yenilenme ve yarış içindeyiz. Açıkhavanın klasik araç ve sistemleri ömrünü tamamlıyor. Dijital bir çağda, dijital araçları kullanmaya girişeceğiz. Daha esnek, daha yaratıcı, uygulama ve tasarımda yeni ve şaşırtıcı olanaklar sunuyor dijital teknoloji. Kentlere ve yaşama yeni değerler katacak. Analog dünyanın kaba dünyası gözlerimizin önünden kaybolacak. Yüksek teknolojinin esnekliği ve yaratıcılığı sokaklarımıza dokunacak ve güzelleştirecek.</p>
<p></p>
<p><strong>Ömer Bilgiseven/Arvak Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı</strong></p>
MEDYA PLANLAMADA YENİ DÖNEM BAŞLIYOR
Temmuz 2014
<p><strong>İZLE</strong> Araştırması özellikle marka yetkilileri ve medya planlama uzmanları için çok daha farklı bir heyecan. İlk defa açıkhava bütçeleri için OTS, GRP, erişim ve VAC gibi hedef bazlı stratejilerin değerlendirileceği, stratejilerin yeniden yapılandırılacağı yepyeni bir dönem bu dönem. Tıpkı TV’de reyting döneminin başladığı yıllarda, reyting bilgisini doğru kullanan markaların doğru stratejilerle maliyet avantajını koruyabilmeleri gibi İZLE de aynı sonucu doğuracak.</p>
<p><br />Bu konuda İngiltere’den Gideon Adey, Hollanda’dan Arno Buskop ve İrlanda’dan Sarah Clohessy’in yorumlarını aldık. Onlara göre bu üç pazarda açıkhava reytingleri ilk kez ölçülmeye başlandığında yaşanan en önemli gelişme, ilk defa güvenilir, kredibilitesi yüksek bir kaynaktan hedef kitle performans dataların alınması oldu. İkinci önemli gelişme insight stratejilerinin, farklı format performanslarının, hedeflere ulaşım için kullanılacak adet, dönem, süre tarzı ana unsurların gözden geçirilmesi ile şablon satın alma yaklaşımlarının yeniden şekillenmesiydi. Arno’ya göre en önemli konu ise, denetlenen markaların açıkhava yatırımlarında artış olması, medya ve açıkhava medya ajanslarının bu araştırmayı kullanarak doğru strateji oluşturmaları ve optimizasyon ile marka için ek değer oluşturmalarıydı. İrlanda pazarında yaşanan önemli gelişmeler, hedeflerle ilgili benchmarkların oluşturulması, farklı paketlerin CPT-maliyet değerlendirmesi, value for money (gerçek değer) değerlendirmesi, ölçümlenebilme ve güvenilirliğin artmasıyla farklı sektörlerden markaların açıkhavaya yatırıma yönlenmesiydi.</p>
<p><br />Reyting araştırmasının sektöre pozitif bir ivme kazandırdığı bir gerçek. Ölçümlenebilmek, tüm dünyada bilinen bir araştırma olması, kredibilitesinin yüksek olması gibi etkenler yatırım artışını tetiklemiş. Ancak en önemli şey araştırmanın doğru kullanılması ve bu medya ajanslarına oldukça önemli bir sorumluluk yüklüyor.</p>
<p><br />Açıkhavada ölçümlenebilme, data ile konuşma zamanı.</p>
<p></p>
<p><strong>Bahar Erdoğan / Arvak Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>
AÇIKHAVADA DEĞİŞİM RÜZGARI
Haziran 2014
<p>Önümüzdeki günlerde Açıkhava reklam dünyasını heyecanlı günler bekliyor. Uzun yıllardır süren çalışmalardan sonra Açıkhava Reklam dünyasında bir mihenk taşı olacak Açıkhava Erişim ve Frekans Araştırması- İZLE, 17 Nisan tarihinde kalabalık bir kitlenin katılımı ile görücüye çıktı. Açıkhava mecrasının “inanılan” ama “ölçülemez” olan etkisinin yakında gözler önüne serilecek olması başlı başına kutlanılası bir başarı. Dile kolay, 42,000 yüzün tek tek sisteme konulması, değerlendirilmesi daha da önemlisi belirli bir sistem içerisinde bu bilginin “ışık” haline gelmesi kolay değil. Emeği geçenlerin ellerine sağlık..</p>
<p><br />Ancak bana asıl iş şimdi başlıyormuş gibi geliyor. Ünlü yönetim gurusu Peter Drucker “ Ne ölçülürse, o yönetilir” demiş. İZLE ile ölçümlemeye başlayacağımız Açıkhava Reklamlarının etkisini yönetmek, açıkhava sektöründe konuşulanları bayağı bir değiştirecek demektir. Öncelikle okuduklarımızı anlamak, anladıklarımızı değerlendirmek ve tüm bu verileri reklamverene değer katacak hale getirmek gerekecek. Bu başlıbaşına bir iş. O yüzden “asıl iş şimdi başlıyor” demek pek te abartı olmayacaktır.</p>
<p><br />Asıl önemli olan bizleri bekleyen iş değil, bu verileri kullanarak iş yapmanın oldukça önemli bir değişim yaratacağı gerçeğidir. Ve her değişim gibi bu da kolay olmayacaktır. İlk zamanlarda değişim teorilerinde anlatılan huzursuzluk, kendini rahat hissetmeme , ne yapacağını bilememe ve hatta kızgınlık ile karışık endişe, zamanla yerini şaşkınlığa ve nötr duygulara bırakacaktır. Özellikle “direnç” bol bol karşımıza çıkacaktır. Değişimin olduğu yerde, dirençten bahsetmeden geçilmediği artık kanıtlanmış bir gerçektir. Bu geçiş dönemini başarı ile atlatabilenler ise yeni dönemin cazibesine kapılıp, kendilerine sunulan yeni fırsatlardan yararlanmaya başlayacak ve değişime ayak uydurmanın avantajlarını yaşayacaklardır. Tüm değişimlerde böyle olur, bunda da böyle olacaktır.</p>
<p><br />Unutmamak gerekir ki değişimlerdeki en büyük zorluk yeniye adapte olmak değil, eskiye elvada diyememektir. Şimdi zaman kendimizi değişim rüzgarına kaptırıp, eskiye elveda deme zamanı. İZLE ile değişimi izleyip, parçası olma zamanı.</p>
<p><br />Hepimize kolay gelsin..</p>
<p></p>
<p><strong>Çiler Yıldız/Arvak Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>