BASIN
REKLAM YATIRIMLARINDA İYİLEŞME DÖNEMİ
Kasım 2014
<p>Kış Olimpiyatları, Dünya Kupası, Amerikan seçimleri etkisi tahminlere yansıtıldığında 2014’te global reklam yatırımlarında farklı kaynaklara göre %4,5-6,5 artış öngörülüyor.Açıkhava yatırımlarında da ülkeler bazında %2 – 20,8 arası değişen oranlardan artış tahmin ediliyor. Dijital açıkhava göz önüne alındığında artış çift haneli yüzdelere ulaşıyor: İngiltere’de ikinci çeyrekte artış %36.</p>
<p><br />Kristal Elma Yaratıcılık Festivali Arvak Açıkhava Konuşmaları kapsamında konuşan Clear Channel, Kinetic ve Tolon Media yöneticilerinin altını çizdiği gibi; artık açıkhava sınırsız olanakları ile yeniden tanımlanan yaratıcı oyun alanımız, en yeni mecra konumuna geldi. Cannes Lions’ta shortlist’e giren projelerin %98’inin açıkhava bağlantılı olması bunun en iyi göstergesi.</p>
<p><br />Açıkhava yatırımları bölgesel olarak farklı özellikler gösteriyor. İlk sırada %50 pay ile Asya-Asya Pasifik ülkeleri, sonrasında Avrupa (%28) ve Amerika (%19) yer alıyor. Ülkeler bazında ise ilk sırada %23’lük oranla Güney Kore geliyor. Onu Uruguay (%18), Litvanya (%18), Ukrayna (%16), İsviçre (%15), Rusya (%14), Nijerya (%14), Hong Kong (%14), Bulgaristan (%13), Singapur (%13), Venezuela (%12), Macaristan (%12), Ürdün (%12) izliyor. ABD’de ise açıkhavanın payı %3. Japonya %12, Fransa %11, Çin %10, Mısır %7’lik bir orana sahip.<br />Türkiye pazarını değerlendirirsek, Arvak tarafından ilk kez 2012 yılında yayınlanmaya başlayan ve Ernst&Young tarafından hazırlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporuna göre 2013 yılında açıkhava yatırımları 595 milyon TL (%11) oldu.<br />Açıkhava pazar payı Latin Amerika’da %4,5, Orta ve Doğu Avrupa’da %11, Asya ve Asya Pasifik’te %10 ve Orta Doğu ve Afrika’da %6 olarak raporlanıyor.</p>
<p><br />GSYİH açısından Avrupa ülkelerinin gerisinde olan Türkiye hem genel reklam yatırımı hem de açıkhava pazar payı göz önüne alındığında en yüksek artış beklentisine sahip pazarlardan biri olarak 2014’ü bitirip 2015’e girmeyi bekliyor.</p>
<p></p>
<p><strong>Bahar Erdoğan/ARVAK Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>
KRİSTAL ELMA VE AÇIKHAVA
Ekim 2014
<p>Tüketiciler değişti. Reklamcılık ve pazarlama değişiyor. Geçen yıl 25. yılını kutlayanKristal Elma da radikal bir değişim geçirdi.</p>
<p><br />Yaratıcılığı, doğru fikirleri ödüllendiren Kristal Elma, yarışmasının yanına müthiş bir program ekledi. Kristal Elma’yı 3 günlük bir festival haline dönüştüren bu program, dünyadaki değişimi anlamak, izlemek, kendimizi güncellemek için olağanüstü bir ortam yarattı. Bu cesur değişime eli değen herkese ve özellikle RD’ye teşekkür borçluyuz. Açıkhava mecrası da, dünyanın değişimine ayak uydurarak değişime, yeni teknolojilere adapte oluyor. Kendini yeniliyor. Yeni formatlar geliştiriyor, tüketicinin teknoloji sayesinde kazandığı hareketliliğine, alışkanlıklarına uyarak yeni alanlar yaratıyor ve büyüyor. Bu denli dinamik ve sürekli gelişen, yenilenen ve büyüyen bir mecranın ölçümlenmesinin zamanı gelmişti. 2014’te açıkhava mecrası için yeni bir dönem başladı. AÇİAK çalışmalarının sonunda ortaya çıkan İZLE Açıkhava Erişim ve Frekans Araştırması sayesinde ölçülebilir bir mecra olmanın önümüzdeki dönemde açıkhavaya çok şeyler kazandıracağına inanıyoruz.</p>
<p><br />Geçen yıl Kristal Elma’da açıkhava kategorisinin sponsoru olan Arvak, bu yıl festival programına 3 önemli konuşmacıyı davet ederek Arvak Açıkhava Konuşmaları başlığı altında konuşmalarını sağladı. Arvak’ın konuğu olarak Türkiye’ye gelen<br />Bill Deringer/ Açıkhava; en eski mecra en yeni oldu!<br />Roshan Singh/ Yaratıcı oyun alanı; OOH<br />Andy Tilley/ Açıkhavanın sınırsız olanaklarının kilidini açmak<br />başlıklı konuşmalarıyla festival programında açıkhava rüzgarı estirdi. Keyifle, öğrenerek izledik. Arvak, Bill Deringer’ın sunumunun başlığında söylediği gibi “Açıkhava; en eski mecra en yeni oldu” gerçeği doğrultusunda Kristal Elma Yaratıcılık Festivali programında yer almayı ve katkıda bulunmayı sürdürecek.</p>
<p><br />Kristal Elma Yaratıcılık Festivali; programı, yarışması ve her yıl kendini yenileyip geliştirmesiyle gurur duyduğumuz bir yolda ilerliyor. Dileriz hep böyle ilerlesin.</p>
<p></p>
<p><strong>Ayhan Tezcan/ARVAK Yönetim Kurulu Başkanı</strong></p>