BASIN
TÜRKYE'DE AÇIKHAVANIN GELİŞİMİ VE A AWARDS
Eylül 2013
<p>Amerika, açıkhavanın en çarpıcı yaratıcılık örneklerinin ortaya çıktığı ülke. Dünyanın en eski açıkhava yarışması da Amerika’da yapılıyor: Obie Awards. 71 yıldır sürüyor Obie. Türkiye’de açıkhavanın tarihini bile 1960’lardan geriye götürmek zor.</p>
<p><br />Türkiye’deki açıkhavanın tarihi eskilere dayanmasa da açıkhavanın geçmişine baktığımızda ortamın elverdiğince yaratıcı ve sıra dışı işler görüyoruz.</p>
<p><br />60’lı yıllarda trafik polisleri, caddenin ortasına konmuş silindir şeklinde bir yüksek platform üzerinde trafiği yönetirlermiş. Türkiye’de modern reklamcılığın kurucusu Eli Acıman, o günlerin popüler markaları Puro Güzellik Sabunu, Fay Temizleme Tozu ve Gripin Ağrı Kesici reklamlarını, harika bir reklamcılık buluşuyla (o günlerdeki teknolojiyle; boyatarak) bu silindir platformun etrafına koydurmuş ve markaların bilinirliğine çok büyük bir açıkhava desteği sağlamış. Türkiye’de reklamcılık diye bir mesleğin bile pek bilinmediği yıllarda; 60’lı yıllarda…</p>
<p><br />Geçmişte, Manajans/Thompson’un POLO şeker lansmanını başka hiç bir mecra kullanmadan sadece billboardlarda yaptığını biliyoruz. Üstelik aylarca süren bir kampanya ile ve her hafta başka bir mesaj üreterek…<br />Türkiye’de açıkhava mecrası, 90’lı yıllardan başlayarak sürekli gelişti. Bu gelişme ve açıkhavanın çok iyi işler üretilen bir mecra olarak ortaya çıkması, sadece açıkhava için üretilen işlerin yarışacağı nitelikli bir yarışmayı hak ediyordu. Arvak’ın bu gelişmeler doğrultusunda düzenlediği A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması, 9 Eylül 2013 Pazartesi günü Rahmi Koç Müzesi’nde yapılıyor.</p>
<p><br />Açıkhava, sokakların ve caddelerin mecrası. A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması ödül töreni, sokak atmosferinde kokteylle başlayacak, ödül töreniyle sürecek. Ödül töreninin ardından after party ile nitelikli bir sokak orkestrasının eşliğinde sokak yemekleriyle tamamlanacak.</p>
<p><br />A Awards ile ilgili detaylı bilgiler aawards.arvak.com.tr adresinden edinilebilir.</p>
<p><br />Arvak Açıkhava Reklamcıları Vakfı Yönetim Kurulu olarak A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması ödül törenine katılımınızı bekliyoruz.</p>
<p></p>
<p><strong>Bahar Erdoğan / Arvak Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>
CESARET TOHUMU ATAN HER ÖDÜL ÖNEMLİDİR
Ağustos 2013
<p>Reklamcılık tüm iddiaların aksine konservatif bir endüstri. Bir şeylerin değiştiğini görmemize rağmen <b>“eskisi gibi yapma”</b> alışkanlığımızdan kolay vazgeçemiyoruz. Krizler arttıkça, sektör kârlılıkları azaldıkça, yatırımların geri dönüşü uzadıkça yeniye dönük cesaretimiz kırılıyor. Risk almaktan kaçıyoruz. Kaçtıkça alışılmışa, eskiye bizi korkularımızdan koruyan bir örtü gibi daha fazla sarılıyoruz.<br /><br /> Sadece özgün olduğu için değil, markanın inşasına ve/veya ürünün satışına belirgin katkılar sağlayan ve bunu sağlamak için cesur, denenmemiş, riskli adımlar atmayı göze almış işleri toplu olarak ortaya çıkaran, sergileyerek ve ödüllendirerek içlerindeki <b>cesaret tohumunu</b> yaymayı amaçlayan her ödül girişimi bu nedenle önemli..<br /><br /> 30 yıl önce nüfusları, kişi başına gelirleri, tüketimleri, sokağa çıkma alışkanlıkları bugün olduğunun yarısı düzeyindeki kentlerimizde yeni bir mecra olarak karşımıza çıkıp, bugün hedef kitlelerimizle en fazla teması gerçekleştiren mecra konumuna ulaşan açıkhavanın önemini bu ödülle daha iyi kavrayacağımız, daha iyisini, daha güzelini ve etkilisini gerçekleştirmeye daha büyük bir özen göstereceğimiz açık..<br /><br /> Zor olan, etkisini yükseltmek. Yaratıcılık bunun için gerekli. Önünden geçen insanların dikkatini yakalayıp zihinlerinde kalıcı bir iz bırakmak, markette hatırlanmak, ormanın içinde ağacımızın görünmesini sağlamak için….<br /><br /> Sayısız yaratıcı işin arasında seçimler yapmak, her jüri çalışmasında olduğu gibi yine zor olacak. Kararlar nasıl çıkarsa çıksın her yarışmada olduğu gibi sevinenler ve düş kırıklığına uğrayanlar ortaya çıkacak. İşin bu yönü kaçınılmaz. <b>Jürileri birer mutlak otorite olarak değil, birer kanaat ortalaması olarak gördüğümüzde</b> bu düş kırıklıkları azalabilir. Asıl önemli olan sürecin sonunda yaratıcılığa olan hevesin, cesaretin güçlenmesi..<br /><br /> Kanaatlerimizi, üstlendiğimiz sorumluluğun bu denli büyük ve ağır olduğunun bilinci içinde oluşturma umuduyla..<br /><br /> <b>Atilla Aksoy / A Awards Jüri Başkanı</b></p>
ARVAK A AWARDS HAZIRLIKLARI TAMAM
Temmuz 2013
<p>Türkiye’de özellikle 90’lı yılların ortalarından bugüne büyük gelişme gösteren açıkhava mecrası ciddi, organize bir yarışmayı hak ediyor. Arvak da misyonu doğrultusunda bir açıkhava reklamları yarışması düzenliyor. <br /> <strong>A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması</strong>; açıkhavayı doğru, etkili ve yaratıcı biçimde kullanan çalışmaları ödüllendirerek açıkhavanın doğru, yaratıcı ve etkili biçimde kullanılmasını teşvik etmeyi amaçlıyor. <br /> Arvak Yönetim Kurulu bir açıkhava reklamları yarışması yapılması için karar verdikten sonra iki çalışma grubu oluşturuldu.</p>
<p><br /> <b>Ayşe Karabulut</b> (Citylights), <b>Aycan Gömeç Kabatepe</b> (Mediavest), <b>Bülent Kaplangı</b> (Clear Channel), <b>Çetin Demirtaş</b> (Posterscope), <b>Gökçen Kermooğlu</b> (Avea), <b>Liza Azadoğlu</b> (Square Group), <b>Nezahat Özdemir</b> (Kinetic), <b>Serap Yakın</b> (Wall), <b>Uğur Çakır</b> (Simple&Smart), <b>Yakup Karaca</b> (Fors Medya)’dan oluşan grubun çalışmaları ile yarışmanın adı, içeriği, kategorileri ve katılım koşulları belirlendi. <br /> <b>Aslı Günaydın</b> (Unilever), <b>Bahar Erdoğan</b> (Kinetic), <b>Funda Tezay</b> (Universal) <b>Nasuh Önal</b> (Clear Channel), <b>Pınar Mutlu</b> (Stroer Kentvizyon), <b>Şafak Cömertoğlu</b> (Speed Medya), <b>Uğur Çakır</b> (Simple&Smart), <b>Yusuf Gökçek</b> (Fors Medya)’dan oluşan grup da organizasyonun konseptini ve genel akış senaryosunu belirledi.</p>
<p><br /> A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması, <b>9 Eylül 2013</b> tarihinde Rahmi Koç Müzesi’nde yapılacaktır. Katılım ile ilgili <b>bilgileraawards.arvak.com.tr</b> adresinde. Yarışmalar yaşayan organizmalar doğal ki. Eleştiriler, öneriler dikkate alınarak A Awards’ın kapsamı gelişecek ve değişecektir.</p>
<p><br /> O nedenle gördüklerinizi, eklenmesi, çıkarılması gerekenleri, önerilerinizi <b>lütfen paylaşın</b>. Ancak bu yolla nitelikli, kapsamlı, güncel bir yarışma olacaktır A Awards. Arvak Açıkhava Reklamcıları Vakfı Yönetim Kurulu olarak katılımınızı ve katkılarınızı diliyoruz. <br /> <b>Ayhan Tezcan / ARVAK Başkanı</b></p>