BASIN
TÜRKİYE AÇIKHAVA REKLAM YATIRIMLARI RAPORU 2016 İLK 6 AY
Eylül 2016
<p>Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK, raketten büyük boyutlu reklam alanlarına, indoor reklamlardan dijital ekranlara tüm açıkhava segmentlerini kapsayan, açıkhava mecrasına yapılan toplam yatırımların belirlenmesi için bir rapor hazırlatıyor. İlk kez 2013 yılında yayınlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporu, her yıl 6 ayda bir Ernst & Young Denetim ve Danışmanlık şirketi tarafından hazırlanıyor .</p>
<p>Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydı ile yapılan çalışmanın 2016 yılının ilk 6 aylık dönemini kapsayan araştırma geçtiğimiz günlerde sonuçlandı. Ernst& Young’ın hazırladığı ve açıkhava sektöründe faaliyet gösteren önde gelen 15 markanın cirolarını bildirerek katıldığı Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporuna göre;</p>
<ul>
<li>Türkiye Açıkhava mecrasının 2016 ilk 6 aylık toplam cirosunun 351.000.000 TL olduğu hesaplandı. Bu sonuç 2016 yılının ilk 6 aylık döneminde Türkiye Açıkhava mecrasında, 2015 yılı ilk 6 aylık dönemine göre anlamlı bir büyüme oranı olmadığını gösteriyor.</li>
<li>2016 yılının ilk 6 ayında Türkiye açıkhava mecrasında yeni ve gelişen bir segment olan dijital açıkhava ve ekranlarda yapılan reklam yatırımlarının toplamı 23.500.000 TL’yi buldu. Bu rakam toplam açıkhava yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının % 6 civarında olduğunu gösteriyor. </li>
<li>Giantposter diye tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard vb) reklam yatırımları, 2016 yılının ilk 6 ayında 41.000.000 TL oldu. Bu rakam toplam açıkhava reklam yatırımlarının % 11 civarında olduğunu gösteriyor.</li>
</ul>
<p>Arvak tarafından 2012’de ilk kez hazırlanan ancak sadece Arvak üyeleri ile paylaşılan ilk raporda 532 milyon olan Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları 2015 yılında 697 milyon TL’ye ulaşmış. 2012’den bu yana Açıkhava düzenli olarak büyüyen ancak hareketli bir yıl olmayan 2015’te anlamlı bir büyüme göstermeyen Açıkhava yatırımlarının, 2016’nın ilk 6 ayında da kayda değer bir oranda büyümediğini gördük. Türkiye’nin yaşadığı sıkıntıların atlatılmasıyla 2016 sonu itibariyle açıkhavada daha iyi bir büyüme rakamı göreceğimizi umuyoruz.</p>
Açıkhavada bir şeyler oluyor!
Temmuz 2016
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;"><em style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: italic; font-weight: normal;"><strong style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: normal; font-weight: bold;">“Açıkhavada bir şeyler oluyor”</strong></em><span class="Apple-converted-space"> </span>tanımlamasını aslında gelişmelere baktığımızda “<em style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: italic; font-weight: normal;">çok fazla şey oluyor</em>” diye düzeltme ihtiyacı duyuyorum.</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;">Türkiye’nin en yüksek erişim sağlayan ikinci mecrası olan açıkhava;<span class="Apple-converted-space"> </span><strong style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: normal; font-weight: bold;">IZLE</strong><span class="Apple-converted-space"> </span>ile erişim, frekans, maliyet ve gerçek görülme kriterleriyle ölçümlenebilen mecra kategorisine girdi.<span class="Apple-converted-space"> </span><strong style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: normal; font-weight: bold;">Simon Cooper</strong>’ın deyişiyle ölçümlemenin son yapıldığı ülke olarak Türkiye, açıkhava ölçümlemesinde en son teknolojilerden yararlanan ülke olmanın avantajını yaşıyor.</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;">Yıllardır, etkinliğini yaşayarak gördüğümüz açıkhava yeni tanımıyla, yepyeni yaklaşımlar, data bazlı planlama ve entegre çözüm önerileri gerektirmektedir. Her seferinde altını çizdiğimiz gibi teknoloji, artan mobilite; açıkhavanın statik, lokal etkili bir mecra olma tanımını, ancak hayal gücü ile sınırlanan farklı bir kategoriye yükseltti.</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;">Birçok yaratıcı festivalde, ödül alan projelerde teknoloji, mobil ve açıkhavanın entegre kullanımını görmek açıkhava planlamasına yatırım yapanlar için gittikçe keyif verici olmakta. Akıllı şehir tanımı, dijital ekranlar yeni bakış açıları yaratıyor. Açıkhava artık daha net hedef tüketici odaklı, birebir iletişime olanak sağlayan, yüz tanımlama tarzı uygulamalarla hedef tüketici bazlı içerik yönetimi yapılabilen, gerçek zamanlı erişim-lokasyon bazlı data kullanımı ve programatik altyapılarının kurgulandığı yepyeni bir mecradır.</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;">Bu yeni yapının kattığı özellikleri değerlendirmek, özellikle kampanya performans ölçümlenmesi ve etkinlik maksimizasyonu için büyük önem taşıyor. Yenilikleri performansa yansıtmak için proje/teknoloji bazlı Kinetic Active tarzı yeni planlama altyapıları yaratılıyor.</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;">Özetle; birçok farklı kaynaktan birçok farklı markanın yoğun iletişim mesajı ile karşı karşıya kalan tüketici için yaratıcı, akıllı, etkili ve “onu ilgilendiren” içerikle farklı mesaj vermek açıkhava ile mümkün.</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;">Ölçümlenebilen, şeffaf ve hesap verebilirlik desteği ile açıkhava, mecralar arasında artık çok farklı bir yerde…</p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;"><strong style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: normal; font-weight: bold;"> </strong></p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;"><strong style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: normal; font-weight: bold;"> Bahar Erdoğan</strong></p>
<p style="font: 13px/21px Arial; margin: 0px 0px 20px; padding: 0px; color: #000000; text-transform: none; text-indent: 0px; letter-spacing: normal; word-spacing: 0px; white-space: normal; widows: 1; background-color: #ffffff; -webkit-text-stroke-width: 0px;"><strong style="margin: 0px; padding: 0px; font-style: normal; font-weight: bold;">Arvak Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>