BASIN
Hangi yarısı?
Temmuz 2015
<p>Reklamcılık tarihinin en can alıcı sorusu hala gündemde. Hatta gündemde olmanın ötesinde günümüz rekabet koşulları, karlılık sorunları, içinde yüzdüğümüz medya okyanusu ve bölünmüşlüğünde daha da hayati konumda.</p>
<p>Bu nedenle ölçümler kampanya planlamasında ve dolayısıyla mecra tercihlerinde her zamankinden daha da önemli bir role sahip.</p>
<p>Uzun, yorucu ama her aşamasında keyif ve gurur verici bir çalışma sonrasında nihayet İZLE sonuçlandı ve artık 5 büyük kentimizde (İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa) Açıkhava’nın erişim ve frekansını bilebiliyoruz.</p>
<p>En önemlisi bu sonuçlar diğer mecra ölçümlerindeki ‘olasılıklar’ bazının çok ötesinde. Kısaltılmış haliyle VAC (Visibility Adjusted Contact), kullanmaya alışık ve bir ölçüde de ‘razı’ olduğumuz OTS analizinden çok daha gerçek bir kur sunuyor. Çok daha gerçek çünkü yapılan ölçüm sadece panellerin önünden kimin ve kaç kişinin geçtiği ile sınırlı değil. Ölçülen 43.000 panel yüzünün büyüklüğü, açısı, ışıklı olup olmadığı, yola ve yayaya olan mesafesi gibi bir çok faktörün tek tek ölçülmesiyle ve daha da önemlisi evrensel düzeyde uygulanan “eye-tracking” araştırma modeline oturtularak hesaplandı. Böylelikle görme olasılığından öte uygulanan filtreleme sonucu “görmüş olması olası olanlardan” farklı olarak “görmüş olması gerekenler”e ulaşıldı.</p>
<p>Sonuç olarak Türkiye açıkhava mecrası ölçüm yapılmış en büyük pazarlardan biri konumuna ulaştı.</p>
<p>İZLE Araştırması ile ilgili detaylı bilgi www.acikhavaizle.com ve www.arvak.com.tr adreslerinden alınabilir.</p>
<p> </p>
<p><strong>Atilla Aksoy</strong></p>
Deneyimsel Pazarlama ve Açıkhava
Mart 2015
<p><strong>Arvak</strong> ve <strong>İstanbul Bilgi Üniversitesi</strong> işbirliğiyle <strong>“Deneyimsel Pazarlama ve Açıkhava”</strong> sertifika programı başlıyor. <strong>28 Mart- 2 Mayıs</strong> tarihleri arasında her Cumartesi günü yapılacak sertifika programı, açıkhavayı (out of home) yeniden tanımlamak adına akademisyenler ve açıkhava sektörünün farklı disiplinlerinde deneyimli yöneticilerin birlikte oluşturdukları önemli bir adım.</p>
<p>Programda, kuramdan pratiğe <strong>pazarlama iletişim yönetimi</strong>, tüketici davranış psikolojisi,<strong> hedef tüketici analizi</strong>, açıkhavaya uygun konsept, <strong>kreatif/metin tasarımı yapmak</strong>, medya stratejisi, <strong>bütçeleme</strong>, açıkhavada ölçümleme, <strong>gerilla pazarlama</strong>, satış noktası, <strong>etkinlik pazarlaması</strong>, mobil uygulamalar,<strong>sosyal medya entegrasyonu</strong>, hukuksal çerçeve yani açıkhavaya dair her konu mercek altına alınacak. Programa kimler mi katılmalı? Eksiklikleri düşündüğümüzde, değişimin farkında olan herkes…</p>
<p>Değişim deyince içimden <strong>Lou Schultz</strong>’dan alıntı yapmak geldi: “Değişimle başa çıkmanın en iyi yolu gerçekleştirilmesine yardımcı olmaktır.”</p>
<p>Biliyoruz ki 21. yüzyılda medya planlama dediğimizde yaratıcılık öne çıkıyor; “hedeflenen tüketiciye temas eden her şey bir mecradır”, “her şeyin temeli iletişim planıdır”, “dikte ettirilmeye çalışılan geleneksel – yeni medya ayrımı yoktur”, “tüketicinin değişimine paralel olarak farklılaşan mecra ve tüketim alışkanlıkları esastır” ve tabii ki “içerik her şeydir”.</p>
<p>Dünyayı ve tüketiciyi değiştiren teknolojinin açıkhavayı farklılaştırması, dolayısıyla farklı planlama vizyonu gerekliliği çok açık. Gelecek dediğimiz teknolojiler artık elimizde. Daha da önemlisi bu teknolojiler, sokaktaki insan için kullanılabilecek <strong>basitliğe</strong>, maliyete ve <strong>ihtiyaca</strong> cevap verecek özelliklere indirgenmeye başlandı ve sürecin hızı çok keyifli. Değişen tüketicinin farkına varıp, kazanılan yeni avantajları marka hedefleri bazında rekabette farklılık yaratacak şekilde doğru uygulamalara çevirmek ise paha biçilmez.</p>
<p><strong>Bahar Erdoğan</strong></p>
<p><strong>Arvak Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>
<p> </p>
Açıkhava reklamları ve yaratıcılık ilişkisi
Şubat 2015
<p>Reklam sektöründe yaratıcılık kavramı konusunda sayfalarca yazı yazılabilir ve sonu gelmez tartışmalara zemin olabilecek söylemlerde bulunulabilir. İnanmıyorsanız sektör duayenlerinin olduğu bir ortamda <strong>“yaratıcılık nedir?”</strong> diye sorun ve neler olacağını sakin bir şekilde izleyin. Eğlence garanti.</p>
<p>Aslında derine indiğinizde<strong> “yaratıcı”</strong> diye nitelendirilen işlerin birçoğunda aynı şaşırtıcı gerçeklerle karşılaşıyorsunuz. Yapılan iş aslında ne kadar basit, farklı, eğlenceli, içerisinde sürpriz barındıran, esprili, duygulara veya toplumun değerlerine dokunan işlerse o kadar yaratıcı, güzel ve dikkat çeken, ödüle layık işler oluyor. Kısaca insanları ayartan bir yanı var yaratıcı diye tabir edilen işlerin. Zaten yaratıcılık markalar ile hedef kitlenin sonsuz flörtleşmesinin ayartıcı unsuru değil mi? Sonuçta amaç, durdurmak, fark ettirmek ve bir tepki almak. Sonunda da <strong>“Love Brand”</strong> olmak.</p>
<p>Açıkhava, insanları sarmalayan, “istemiyorum” deme özgürlüğü bırakmayan, hedef kitleyi ayartmaya en müsait mecralardan biri. <strong>Sınırları olmayan</strong>, gerçek hayatın içerisinde ve hedef kitle ile sürekli iletişim halinde olan bir mecra olarak sonsuz yaratıcılık fırsatı sunan, yaratıcı çabaların daha fazlasını hak eden bir kanal. Günümüzde dijital mecra ile yakınlaşması sınırları zorlayan fikirlerin ve uygulamaların yapılmasına daha da fazla olanak veriyor. Peki biz bu fırsatları yeterince kullanabiliyor muyuz?</p>
<p>Göreceğiz. Açıkhava sektöründe yapılan işlerin niteliğini artırmak, doğru ve yaratıcı çalışmaları teşvik etmek amacı ile 2013 yılından beri <strong>ARVAK</strong> tarafından düzenlenen <strong>A Awards Açıkhava Reklam Yarışması</strong> kazananları 25 Mayıs 2015 tarihinde yapılacak ödül töreninde sahiplerini bulacak. Üstelik bu yıl ilk kez gençleri teşvik etmek amacı ile üniversitelerin İletişim Fakültesi öğrencilerinden oluşan ekiplerin katılacağı ve verilecek brief üzerinden hazırlanacak açıkhava kampanyalarının yarışacağı <strong>A Awards Junior</strong> kategorisi eklendi. Hepimiz göreceğiz açıkhava flörtlerinin sevgilileri ayartma becerisini… Ben gençlerden ümitliyim.</p>
<p> </p>
<p><strong>Çiler Yıldız</strong></p>
<p><strong>Arvak Yönetim Kurulu Üyesi</strong></p>