Türkiye ve Dünyada Açıkhava Reklam Yatırımları 2024 Yılı Açıklandı!
GeriAçıkhava sektörü 2024 yılını hareketli geçirdi, açıkhavaya olan talep artarak sürdü. Açıkhava sektöründeki envanter artışının sürdüğünü, İstanbul’a ek olarak diğer illerde de açıkhava yatırımlarının arttığını gözlemliyoruz.
Açıkhavanın medya planlamalarının etkisini yükselttiği görülmesi ise, açıkhavaya olan talebin artmasını destekliyor. Açıkhava envanterine yeni eklenen ünitelerin ağırlıklı dijital olması, dijital geleceğe hızla uyum sağlayan ve hazır olan Açıkhava mecrasındaki gelişmenin süreceğini gösteriyor.
2024 yılını %115,2’lik büyüme ile kapatan açıkhava mecrasındaki büyüme;
• Açıkhava envanterine (özellikle dijital açıkhava için) yapılan yeni yatırımlar
• Kampanya planlamalarında açıkhavaya artan talep ile açıklanabilir.
Dünyaya baktığımızda; dünyadaki açıkhava reklam yatırımları düzenli olarak büyüyor. Dünyada açıkhavanın 2024 yılında %9 gibi rekor sayılabilecek büyüme oranına ve 46 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını görüyoruz. Açıkhava yatırımları içindeki dijital açıkhavanın payının Avustralya’da %76,7 Birleşik Krallık’ta %69,7 gibi büyüklüğe ulaşması açıkhavanın geleceğinin dijital olacağının somut işareti olarak yorumlanabilir. Benzer bir gelişmenin Türkiye’de de yaşandığını görüyoruz. Bu gelişmeleri açıkhavanın Türkiye’de yüksek oranlarda büyümeye devam edeceğinin işareti olarak görüyoruz
Türkiye ve Dünyada Açıkhava Yatırımları Raporu için tıklayınız.
