Türkiye’de Medya ve Reklam Yatırımları 2021 Yılı İlk 6 Ay Raporu yayımlandı!
GeriRapora göre; Türkiye’de Medya Sektörü Yatırımları 7 milyar 306 milyon TL, Medya ve Reklam Yatımları ise 10 milyar 319 milyon TL olarak açıklandı.
Rapor, Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlandı.
Türkiye’deki medya yatırımları içerisindeki açıkhava medya yatırımları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41,7 artarak 410 milyon TL olarak gerçekleşti.
Pandemi etkisinin zirve yaptığı 2020’nin ilk yarısı ile kıyasladığımızda Açıkhava'nın pandemi etkisini atlattığı söylenebilir. Açıkhava'nın 2020 ilk yarı yıldaki %26,7 küçülmeden sonra 2021 ilk yarıyılda gösterdiği %41,7 büyüme, geleceğe dönük beklentileri yükseltiyor.
Yıllardır sürekli büyüyen Açıkhava’nın zor bir dönemden geçip yeniden bir yükselme trendine girdiği görülüyor. Açıkhava'nın kendine özgü iç dinamiğine güvenerek küçülme dönemine rağmen Açıkhava'ya giren yeni yatırımcılarla Açıkhava envanterine yeni reklam alanları eklenmiş bulunuyor. Yeni yatırımların Açıkhava envanterinin ve cirosunun anlamlı bir oranda büyümesini sağladığı görülüyor. Açıkhava'ya yapılan yatırımların sürmesi bekleniyor.
Hazırlanan Medya ve Reklam Yatırımları 2021yılı ilk 6 ay Raporu için tıklayınız.