AÇIKHAVA EN ÇOK BÜYÜYEN MECRA!
GeriTürkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporunu Arvak olarak yayınlamaya başladığımız 2012 yılından 2020’ye kadar aralıksız olarak büyüyen Açıkhava reklam sektörü 2020 yılında Covid nedeniyle ilk kez %15 küçüldü. Pandemiden en fazla etkilenen mecralardan biri de Açıkhava oldu.
Türkiye Reklam Yatırımları raporunun 2022 ilk yarı sonuçlarına göre, Türkiye’de en fazla büyüyen mecra %97.6 büyüme oranıyla Açıkhava. Açıkhava sektörü için bu sonuç eski günlerine dönüşün habercisi olarak kabul edilebilir. Büyümenin bir bölümünün enflasyonist koşullardan olduğu gerçeği biliniyor. Ancak Açıkhava şirketlerinin reklam ünitelerine olan talep ve ilk yarıdan sonraki 3 ayın sonuçları da büyümenin gerçekliğini ve süreceğini gösteriyor.
Bu büyümenin sevindirici bir yönü de Açıkhava sektörüne yapılan yeni yatırımlar ve Açıkhava envanterine eklenen yeni alanlar. Açıkhava bu performansla yılsonunu getirirse Türkiye Açıkhava sektörü 2022’de ilk kez milyar TL barajını aşmış ve yılı anlamlı bir büyüme ile kapatmış olacak.
Açıkhava sektörüne yeni katılan reklam alanları açıkhavanın toplam cirosunu oluşturan;
* Reklam üniteleri
* Büyük alanlar
* Dijital Açıkhava
kategorilerinin ciro içindeki dağılım oranlarını da etkiledi. Özellikle dijital açıkhavanın payı anlamlı bir büyüklüğe ulaştı. Türkiye Reklam Yatırımları 2022/6 raporunda detaylı biçimde görülebileceği gibi, açıkhavanın rekor sayılabilecek genel büyümesinin yanı sıra dijital Açıkhava ve büyük alanların 2022 ilk 6 ayındaki büyüme oranları çok etkileyici.
Açıkhava 2022’de pandemiyi unutuyor, yeni yatırımlara ve büyümeye odaklanarak geleceğe umutla bakıyor.
Konu ile ilgili basın bülteni için tıklayınız.
Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları 2022 ilk 6 Ay Raporu için tıklayınız.
