Açıkhava Üniversitelerde...
GeriArvak’ın İletişim Fakültesi öğrencileri için düzenlediği açıkhavayı farklı yönlerden ele alan Açıkhava seminerleri 2012’den bu yana yapılıyor. Amaç Açıkhava gibi etkili bir mecranın doğru ve yaratıcı biçimde kullanılmasını sağlamak.Bugüne kadar 17 farklı üniversitede canlı olarak gerçekleştirilen Açıkhava semineri Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Mehmet SOBACI’nın önerisi ve Kadir Has Üniversitesi’nden Prof. Dr Asker KARTARI’nın desteği ile bu kez online olarak gerçekleştirildi.Ankara Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesi’nin ortak sorumluluğunda düzenlenen seminer 5 ve 12 Aralık 2020 tarihlerinde Zoom üzerinden Açıkhava mecrasında 8 üst düzey yöneticinin katılımlarıyla gerçekleştirildi.
5 Aralık 2020 Cumartesi günü yapılan ilk etkinlik İlef Dekanı Prof. Dr. Abdülrezak Altun ve KHÜ Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. Asker Kartarı’nın konuşmaları ile açıldı.
Öğrenci ve izleyicilerin yoğun ilgi gösterdiğive moderatörlüğünü Mehmet Sobacı’nın yaptığı ilk seminerde
Açıkhavaya giriş konulu konuşmasıyla Ayhan Tezcan (Arvak Açıkhava Reklamcıları Vakfı Başkanı),
Açıkhava ve yaratıcılık adlı konuşmasıyla Ayşe Karabulut (Publicom Ajans Başkanı),
Dijital açıkhava konulu konuşmasıyla Lazar Demişulam (Digiboard/CEO),
Açıkhavada satış pazarlama konulu konuşmasıyla Aslı Bakan (General Manager/İlbak Holding-Kentvizyon)
öğrencilere bilgi verdiler. Konuşmalar sonrasında soru/yanıtların yoğunluğu nedeniyle seminer öngörülen zamanını epey aşarak sona erdi.
12 Aralık'ta gerçekleştirilen ve moderatörlüğünü Can Metin Yücel’in yaptığı açıkhava seminerinin ikinci seansında
Açıkhavada Medya Planlama konulu konuşmalarıyla Çetin Demirtaş (Managing Director/Posterscope) ve Nezahat Özdemir (OOH Trading Director/Group M)
Açıkhavada yapım, basım, çoğaltma konulu konuşmasıyla Müyesser Yağız (General Manager/İlbak Holding–BBM) izleyicilere Açıkhava konusunda bilgi verdiler.
Konuşmaların ardından Haydi bir Açıkhava kampanyası yapalım! başlıklı workshop’u Uğur Çakır (Creative Managing Partner/Pure New Media) yönetti. Uğur Çakır verdiği brief üzerinde çalışarak öğrencilerin göndereceği çalışmaları değerlendirecek, çalışma gönderen tüm öğrencilere yanıt vererek değerlendirmesini gönderecek.
İzleyicilerin ilgisi nedeniyle planlanandan uzun süren seminerler önümüzdeki günlerde farklı üniversiteler için sürdürülecek.