2024’e bir açıkhava bakışı...

Geri

“2024’te şirketlerin reklam hikayelerine daha fazla dikkat etmeleri gerekecek”

Şirketinizin teknolojik profili ne olursa olsun, ayrıcalıklı dijital kültürü yeniden düşünmenin zamanı geldi.

Bir pazarlama stratejisinin başarısı için doğru medyayı seçmenin şart olduğunu düşünmek çok önemli. Hedef kitlelerine ulaşmak için her şirketin aynı medya kanallarını kullanması gerekmediği daha iyi anlaşılacağı bir seneye giriyoruz.

2024 yılında özellikle en yüksek artış oranın Outdoor mecrasında olacağını öngörüyorum. Geçtiğimiz yıl boyunca, markalar yaratıcı, sürükleyici ve deneyimsel unsurları ortamla birleştirme potansiyelini gösteren OOH ve DOOH kampanyalarında daha yaratıcı işler gerçekleştirdi. Bu trend, OOH’de dinamik yaratıcı yeteneklerin artan kullanımıyla güçlendi.

Pazarlamacılar, bu kampanyaların tüketici heyecanını ve etkileşimini artırmada diğer yöntemlerden daha iyi performans gösterebileceğini keşfetti. İleriye baktığımızda, markaların daha geniş ölçekte yenilikçi teknoloji odaklı OOH kampanyaları uygulamak, öne çıkmak, güçlendirmeyi artırmak için test sürecini atlayacağını bekleyebiliriz.

Markalar, başarılı bir pazarlama kampanyası için etkili hikaye anlatımının gerekli olduğunu uzun zamandır kabul ediyor. Ancak bazen anahtar mesajlarını iletmeye o kadar odaklanırlar ki kampanyaları hakkında bir hikaye geliştirmenin önemini gözden kaçırırlar. 2024’te şirketlerin reklam hikayelerine daha fazla dikkat etmeleri gerekecek, çok sayıda yeni marka her zaman pazara giriyor, markalar izleyicileri tarafından hatırlanmak ve akılda kalmak istiyor. Hikayeleri, kampanyaları hakkında bir vızıltı yaratmak için kitlelerinin birbirleriyle konuşmasını sağlamalı ve bu, herhangi bir şirket için paha biçilmez olan kulaktan kulağa konuşmanın artmasına neden olmalı.

Açıkhava reklamcılığı, yeni yılda hikaye anlatımı trendinde büyük rol oynayacak. OOH’nin herhangi bir zamanda hikayenin yalnızca bir bölümünü anlatması gerektiğinden, izleyicilerin daha sonra ne olacağını bilmek istemesini sağladı.  Bu uçurum dönemi, hikayenin bir sonraki bölümünün düşmesini beklerken izleyicinin dikkatini OOH medyasına çekecek. Açıkhavada yapılacak özel projeler markaların kampanyasındaki sıçrama tahtası olacak.

2023 yılında bilgisayarla oluşturulan görüntüler (CGI), reklamcılıkta önemli bir araç haline geldi. CGI’ın kullanılması, markaların mesajlarını daha yaratıcı ve görsel olarak çekici yollarla iletmesine, izleyicilerin dikkatini çekmesine ve etkileşimi artırmasına olanak tanıdı. Bu trend 2024 yılında katlanarak büyümeye devam edecektir.

 burak.jpgBurak Öskiper – OPN OOH Media Planner / Buying

Kaynak: AD JUST BRAND