Reklamlar Değişir, Toplum Değişir

Geri

Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve ARVAK desteği ile hayat bulan “Reklamlar Değişir, Toplum Değişir” kampanyası reklamlarda yer alan kalıplaşmış toplumsal cinsiyet rollerini yıkmayı hedefliyor.

Unstereotype Alliance Türkiye Bölümü geçtiğimiz ay çalışmalarına başlamıştı. Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu (RTCEK) öncülüğünde, UN Women (Birleşmiş Milletler Kadın Birimi) koordinasyonuyla hayata geçirilen oluşum eşitlikçi reklamlar için farkındalık kampanyası başlattı.

2018 yılında, Reklamverenler Derneği tarafından hayata geçirilen “Türkiye’deki Effie Ödüllü Televizyon Reklamlarının 10 Yıllık Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi Araştırması” sonucunda reklamların hala eşitlikçi bir yaklaşıma sahip olmadığı ortaya konmuştu. Bahçeşehir Üniversitesi tarafından 2019 yılında ikinci fazı açıklanan araştırmanın çarpıcı sonuçlarından yola çıkarak “Reklamlar Değişir, Toplum Değişir” başlıklı kampanya hayata geçirildi.

Haberin devamı https://bigumigu.com/haber/reklamlar-degisir-toplum-degisir/