REKLAM YATIRIMLARINDA İYİLEŞME DÖNEMİ

Geri

Kış Olimpiyatları, Dünya Kupası, Amerikan seçimleri etkisi tahminlere yansıtıldığında 2014’te global reklam yatırımlarında farklı kaynaklara göre %4,5-6,5 artış öngörülüyor.Açıkhava yatırımlarında da ülkeler bazında %2 – 20,8 arası değişen oranlardan artış tahmin ediliyor. Dijital açıkhava göz önüne alındığında artış çift haneli yüzdelere ulaşıyor: İngiltere’de ikinci çeyrekte artış %36.


Kristal Elma Yaratıcılık Festivali Arvak Açıkhava Konuşmaları kapsamında konuşan Clear Channel, Kinetic ve Tolon Media yöneticilerinin altını çizdiği gibi; artık açıkhava sınırsız olanakları ile yeniden tanımlanan yaratıcı oyun alanımız, en yeni mecra konumuna geldi. Cannes Lions’ta shortlist’e giren projelerin %98’inin açıkhava bağlantılı olması bunun en iyi göstergesi.


Açıkhava yatırımları bölgesel olarak farklı özellikler gösteriyor. İlk sırada %50 pay ile Asya-Asya Pasifik ülkeleri, sonrasında Avrupa (%28) ve Amerika (%19) yer alıyor. Ülkeler bazında ise ilk sırada %23’lük oranla Güney Kore geliyor. Onu Uruguay (%18), Litvanya (%18), Ukrayna (%16), İsviçre (%15), Rusya (%14), Nijerya (%14), Hong Kong (%14), Bulgaristan (%13), Singapur (%13), Venezuela (%12), Macaristan (%12), Ürdün (%12) izliyor. ABD’de ise açıkhavanın payı %3. Japonya %12, Fransa %11, Çin %10, Mısır %7’lik bir orana sahip.
Türkiye pazarını değerlendirirsek, Arvak tarafından ilk kez 2012 yılında yayınlanmaya başlayan ve Ernst&Young tarafından hazırlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporuna göre 2013 yılında açıkhava yatırımları 595 milyon TL (%11) oldu.
Açıkhava pazar payı Latin Amerika’da %4,5, Orta ve Doğu Avrupa’da %11, Asya ve Asya Pasifik’te %10 ve Orta Doğu ve Afrika’da %6 olarak raporlanıyor.


GSYİH açısından Avrupa ülkelerinin gerisinde olan Türkiye hem genel reklam yatırımı hem de açıkhava pazar payı göz önüne alındığında en yüksek artış beklentisine sahip pazarlardan biri olarak 2014’ü bitirip 2015’e girmeyi bekliyor.

Bahar Erdoğan/ARVAK Yönetim Kurulu Üyesi