Deneyimsel Pazarlama ve Açıkhava

Geri

Arvak ve İstanbul Bilgi Üniversitesi işbirliğiyle “Deneyimsel Pazarlama ve Açıkhava” sertifika programı başlıyor. 28 Mart- 2 Mayıs tarihleri arasında her Cumartesi günü yapılacak sertifika programı, açıkhavayı (out of home) yeniden tanımlamak adına akademisyenler ve açıkhava sektörünün farklı disiplinlerinde deneyimli yöneticilerin birlikte oluşturdukları önemli bir adım.

Programda, kuramdan pratiğe pazarlama iletişim yönetimi, tüketici davranış psikolojisi, hedef tüketici analizi, açıkhavaya uygun konsept, kreatif/metin tasarımı yapmak, medya stratejisi, bütçeleme, açıkhavada ölçümleme, gerilla pazarlama, satış noktası, etkinlik pazarlaması, mobil uygulamalar,sosyal medya entegrasyonu, hukuksal çerçeve yani açıkhavaya dair her konu mercek altına alınacak. Programa kimler mi katılmalı? Eksiklikleri düşündüğümüzde, değişimin farkında olan herkes…

Değişim deyince içimden Lou Schultz’dan alıntı yapmak geldi: “Değişimle başa çıkmanın en iyi yolu gerçekleştirilmesine yardımcı olmaktır.”

Biliyoruz ki 21. yüzyılda medya planlama dediğimizde yaratıcılık öne çıkıyor; “hedeflenen tüketiciye temas eden her şey bir mecradır”, “her şeyin temeli iletişim planıdır”, “dikte ettirilmeye çalışılan geleneksel – yeni medya ayrımı yoktur”, “tüketicinin değişimine paralel olarak farklılaşan mecra ve tüketim alışkanlıkları esastır” ve tabii ki “içerik her şeydir”.

Dünyayı ve tüketiciyi değiştiren teknolojinin açıkhavayı farklılaştırması, dolayısıyla farklı planlama vizyonu gerekliliği çok açık. Gelecek dediğimiz teknolojiler artık elimizde. Daha da önemlisi bu teknolojiler, sokaktaki insan için kullanılabilecek basitliğe, maliyete ve ihtiyaca cevap verecek özelliklere indirgenmeye başlandı ve sürecin hızı çok keyifli. Değişen tüketicinin farkına varıp, kazanılan yeni avantajları marka hedefleri bazında rekabette farklılık yaratacak şekilde doğru uygulamalara çevirmek ise paha biçilmez.

Bahar Erdoğan

Arvak Yönetim Kurulu Üyesi