Akıllı şehirler ve dijital açıkhava

Geri

Yapılan araştırmalara göre dünyada dijital açıkhava reklam pazarı 2007-2014 yılları arasında yıllık yaklaşık %23, 2015 yılı içinde ise yaklaşık %21 büyüdü. Viyana’da dijital açıkhavanın, televizyondan sonra, prime time’da en etkin mecra olarak ortaya çıkması iyi bir örnek.

Son dönemde özgün çalışmalardan biri, Paris Belediyesi’ne ait temalı şehir mobilyalarının dijital açıkhava ile entegre edilerek milenyum projesi olarak dönüşümü. “Akıllı şehirler” vizyonu ile tasarlanan yenilikçi plan ile şehrin her bölgesinde uygun mobilyalar yerleştirilerek, Paris ulaşım ağına yeni, daha büyük, daha güncel ulaşım bilgisi içeren, %35 daha az elektrik tüketimli, akıllı haritalı ve telefon şarj istasyonlu dijital paneller yerleştiriliyor.

Londra’da ise 2016 yılında başlayacak olan 1.000 yeni dijital ekran projesi, dijital reklam kavramının hızla ilerlediğinin bir diğer göstergesi. Proje kapsamında normalden yaklaşık %40 daha büyük dijital ekranlar ile Londra’ya yeni iletişim kanalı sağlanıyor, Oxford Street ekranlı otobüs durakları ile dijitalleştirilerek Avrupa’nın en önemli alışveriş merkezi haline getiriliyor.

Barcelona’da da dijitalleşme ve akıllı şehir çalışmaları sonucunda şehrin ulaşım sistemi birbiri ile konuşabilen, hızlı, kolay anlaşılan bir network haline geldi.

İstanbul, Moskova ve Hong Kong açıkhava mecra pazarı, 2005 yılına kadar eşit büyüklükteydi ancak, son yıllarda Moskova ve Hong Kong pazarı İstanbul’u geçti. İstanbul Belediyesi tarafından yenilikçi, etkin, akıllı bilgi iletişiminin sağlanması amacıyla hazırlanan Dijital İletişim Platformu Projesi, dünyada tek kalemde yapılacak en büyük proje konumunda bulunuyor.

Günümüzde dünyanın en önemli megapollerinden biri olarak gösterilen İstanbul’un, hükümetin 2023 vizyonu ve hedefleri çerçevesinde akıllı şehre dönüştürülmesi ve akıllı şehirler arasında kendine yakışan yeri alması artık kaçınılmazdır.

Ömer Bilgiseven

Arvak Açıkhava Reklamcıları Vakfı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı