Açıkhavanın yeni dijital olanakları

Geri

Tüketici fark etti; DOOH deneyimi yaşadıkça daha fazlasını talep etmeye devam ediyor. Kinetic UK panel sonuçlarına göre 18-34 grubunun %43’ü açıkhavanın interaktif kullanımından yana. Teknolojiye öylesine alıştık ki sokakta yaş ve/veya cinsiyete göre kişiselleştirilmiş mesaj verebilmekten bahsederken, mesajların duygulara göre farklılaştırılabilmesi kimseyi şaşırtmıyor.

Doğal ortamında, tüketicinin gerçek tepkilerini ölçebilen teknik altyapılardan bahsederken aslında daha etkili, sonuç odaklı, ölçümlenebilen yepyeni bir mecra yapısından bahsediyoruz. Hatta bir adım ileri gidip, açıkhavaya “farklı mecraların, farklı platformların ve teknolojilerin uyumlu birlikteliği” diyoruz. Mobil, online, sosyal medya entegrasyonundan sanal gerçekliğe (AR), gerçek zamanlı mesajlardan ses, koku, 3 boyutlu uygulamalara, interaktif uygulamalardan hologramlara, satış noktası aktivitelerden ürün dağıtımına, büyük ebatlı görsellerden, dijital kuponlara… Tüketici temas noktalarında tüketicilerin günlük yaşamlarında kişiselleştirilmiş doğru içeriklerle yer alıp, marka deneyimi yaşatmanın açıkhavanın yeni gücü olduğunun farkındayız.

Biliyoruz ki; geleneksel açıkhava, dijital açıkhava, deneyimsel pazarlama, aktivasyon bir arada tüketici deneyimi yaratmamızı sağlıyor. Önemli olan bu parçaları, bütünü daha etkin kılacak şekilde hedef odaklı lokasyon, yer, alan, bilgi, teknoloji ve deneyimi doğru birleştirebilmek

Dijital açıkhavanın ağırlıklı kullanıldığı pazarlara baktığımızda özellikle İngiltere’de dijitalin açıkhavaya kattığı özellikleri, hayata geçen dijital projelerle görmek çok keyif verici. (Örnekler için: www.kineticww.com/uk ) Daha da keyif verici olan bu projelerin her pazarda uygulanabilir olması. Daha da önemlisi lokal pazarda tüm altyapıya, teknolojiye sahip olmak; hem de doğru maliyetlerle.

Açıkhavanın yeni olanaklarını fark etmekte gecikmeyin!

 

Bahar Erdoğan

ARVAK Yönetim Kurulu Üyesi