CESARET TOHUMU ATAN HER ÖDÜL ÖNEMLİDİR

Geri

Reklamcılık tüm iddiaların aksine konservatif bir endüstri. Bir şeylerin değiştiğini görmemize rağmen “eskisi gibi yapma” alışkanlığımızdan kolay vazgeçemiyoruz. Krizler arttıkça, sektör kârlılıkları azaldıkça, yatırımların geri dönüşü uzadıkça yeniye dönük cesaretimiz kırılıyor. Risk almaktan kaçıyoruz. Kaçtıkça alışılmışa, eskiye bizi korkularımızdan koruyan bir örtü gibi daha fazla sarılıyoruz.

Sadece özgün olduğu için değil, markanın inşasına ve/veya ürünün satışına belirgin katkılar sağlayan ve bunu sağlamak için cesur, denenmemiş, riskli adımlar atmayı göze almış işleri toplu olarak ortaya çıkaran, sergileyerek ve ödüllendirerek içlerindeki cesaret tohumunu yaymayı amaçlayan her ödül girişimi bu nedenle önemli..

30 yıl önce nüfusları, kişi başına gelirleri, tüketimleri, sokağa çıkma alışkanlıkları bugün olduğunun yarısı düzeyindeki kentlerimizde yeni bir mecra olarak karşımıza çıkıp, bugün hedef kitlelerimizle en fazla teması gerçekleştiren mecra konumuna ulaşan açıkhavanın önemini bu ödülle daha iyi kavrayacağımız, daha iyisini, daha güzelini ve etkilisini gerçekleştirmeye daha büyük bir özen göstereceğimiz açık..

Zor olan, etkisini yükseltmek. Yaratıcılık bunun için gerekli. Önünden geçen insanların dikkatini yakalayıp zihinlerinde kalıcı bir iz bırakmak, markette hatırlanmak, ormanın içinde ağacımızın görünmesini sağlamak için….

Sayısız yaratıcı işin arasında seçimler yapmak, her jüri çalışmasında olduğu gibi yine zor olacak. Kararlar nasıl çıkarsa çıksın her yarışmada olduğu gibi sevinenler ve düş kırıklığına uğrayanlar ortaya çıkacak. İşin bu yönü kaçınılmaz. Jürileri birer mutlak otorite olarak değil, birer kanaat ortalaması olarak gördüğümüzde bu düş kırıklıkları azalabilir. Asıl önemli olan sürecin sonunda yaratıcılığa olan hevesin, cesaretin güçlenmesi..

Kanaatlerimizi, üstlendiğimiz sorumluluğun bu denli büyük ve ağır olduğunun bilinci içinde oluşturma umuduyla..

Atilla Aksoy / A Awards Jüri Başkanı