ARAŞTIRMADAN LANSMANA DOĞRU

Geri

Geçtiğimiz ayın sonunda Simon Cooper ve araştırmaya katılan 3 kuruluşun yurtdışından gelen uzmanlarıyla Londra’da yapılan toplantıda, Türkiye’ye özgü (başka ülkelerde olmayan) açıkhava mecrası (Virtual Billboards) ve uygulamasının Simon Cooper’ın Görünürlük Ayarlı Temas modeli için yaptığı çalışmalar değerlendirildi. Bu araştırma lansman öncesinde yapılan son teknik komite toplantısı olması bakımından önemli bir haber niteleğinde. İkinci önemli haber de lansman tarihinin belirlenmiş olması: 17 Nisan. İtiraf edeyim seçimlerin gürültü patırtısının arasına girmesin istedik. Bu arada mecra sahibi kuruluşlar harıl harıl yazılıma alışmaya çalışıyorlar. Anlayacağınız havalar soğurken açıkhavada sıcak günler yaşanıyor.


Aynı hararetli çalışmalar lansman sonrasında bu kez medya satın alma ve planlama kuruluşlarında yaşanacak. Bu yılın geri kalan döneminde güncel soru şu olacak: Hedeflediğim erişim ve frenkansa ulaşabilmek için bütçede açıkhavaya ne pay ayırmalıyım?
Bu araştırma sonrasında açıkhavanın çeşitli ülkelerde kazandığı ivmenin burada da gerçekleşeceğini varsayarsak bu kez yaratıcı ajansları da bekleyen bir challenge var ortada. Bu kısa süre içinde umarım hepimiz TV spotunun pack-shot’unu postere uyarlayarak istenilen etkinin elde edilemeyeceğini anlarız.


Reklam pastasındaki paylarının düşeceğini düşünen diğer mecralara şunu söyleyebilirim: Hepimiz bu kriz ortamında işimizi daha iyi yapmak zorundayız. Ama açıkhavanın beraber kullanıldığı tüm mecraların etkinliğini arttırdığı düşünülürse pek korkulacak bir şey yok.


Gelelim asıl meseleye. Bugüne kadar adına AÇİAK dediğimiz, bundan sonra “İZLE” diye kendisinden söz edeceğimiz bu araştırma bir etkinlik araştırması değil, bir erişim ve frekans araştırması. Etki sadece görmeyi değil katılımı da gerektiriyor. Çözüm ise Roger Baron’un dediği gibi “İzleyicinin katılımını istiyorsan, katılımı sağlayan reklamlar yapmakta” yatıyor.

Atilla Aksoy/AÇİAK Başkanı