AÇIKHAVADA NİSAN HAREKETLİLİĞİ

Geri

Açıkhava sektörü ve Arvak adına çok önemli gelişmeler yaşadığımız bir Nisan ayı geçiriyoruz.


17 Nisan’da yapılan Açıkhava Erişim ve Frekans Araştırması İZLE (eski adıyla AÇİAK) lansmanı Türkiye’deki açıkhava ve pazarlama sektörü için bir dönüm noktası, hatta bir milat! Açıkhava mecrasına yapılan yatırımların sonuçlarının görülebilmesini sağlayacak bu araştırma dünyada 13 ülkede kullanılan uluslararası standartlarda bir çalışma.


İZLE’yi anlatan ilk toplantı medya planlama ve satınalma şirketlerinden açıkhava yöneticilerinin yoğun katılımı ile yapıldı. Son gelişmeleri içinde taşıyan İZLE Açıkhava Erişim ve Frekans Araştırması ile ilgili çalışmalar teknik içerikli toplantı ve workshoplar’la sürecek.
Önemli gelişmelerden biri de 2012 yılında başlatılan Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları Raporu’nun açıklanmasıydı. Raporda açıkhava mecrasına yapılan yatırımların 595 milyon TL’ye ulaştığını görmek sevindiriciydi. Bir önceki yıla oranla % 12,7 oranında büyüyen açıkhava mecrasının Açıkhava Erişim ve Frekans Araştırması’nın devreye girmesi ile önceki yıllardan daha yüksek bir büyüme oranına ulaşmasını bekliyoruz. Araştırmanın olumlu etkilerini 2015 yılından itibaren daha yüksek oranda göreceğimizi düşünüyoruz.


Bir diğer önemli gelişme A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması’nın 5 Mayıs’ta yapılması ile ilgili çalışmaların başlamasıydı. İlk yarışmanın olumlu tepkileri yıl boyunca sürdü. 5 Mayıs 2014 Pazartesi günü Rahmi Koç Müzesi’nde yapılacak ödül töreni için hazırlıklar sürüyor. Yaşar Akbaş’ın başkanlığında oluşturulan A Awards Jürisi çalışmalarına 28 Nisan’da başladı.


A Awards Açıkhava Reklamları Yarışması ödül törenine pazarlama dünyasını davet ediyoruz. Davetiyeleriaawards@arvak.com.tr adresinden satın alabilirsiniz.


Umuyor ve diliyoruz ki; açıkhava mecrasını geliştirmek ve daha iyi kullanılmasını sağlamak için yapılan bu çalışmalar, yaratıcılığa en açık mecra açıkhavanın kampanyalardaki etkisini ve başarısını artırsın.

Ayhan Tezcan/ARVAK Yönetim Kurulu Başkanı